Formy pomocy
Klauzula informacyjna RODO
Inspektor Ochrony Danych Osobowych:
Katarzyna Graczyk, iodo@amt24.biz
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Złotoryi
KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
(format PDF)
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych:
- ZAMÓWIENIA PUBLICZNE W OPARCIU O PZP (format PDF)
- ARCHIWUM (format PDF)
Program „Dobry Start”
300 złotych płatne raz w roku – tyle wynosić będzie świadczenie „Dobry Start” dla każdego uczącego się dziecka. Świadczenie będzie przysługiwało bez względu na osiągane dochody.
W lipcu tylko online:
Już od 1 lipca 2018r. można przez Internet złożyć wniosek o świadczenie Dobry Start dla Ucznia. Dotyczy to tylko wniosków składanych drogą elektroniczną za pomocą przyjaznych użytkownikowi narzędzi:
- portal „emp@tia”,
- systemy bankowe,
Forma elektroniczna jest optymalna dla wnioskodawców, ponieważ pozwala im złożyć wniosek dużo szybciej (już od 1 lipca 2018r.), w dogodnym momencie i bez konieczności odwiedzin w Urzędzie.
Dla kogo wsparcie?
Świadczenie „Dobry Start” przysługuje raz w roku na rozpoczynające rok szkolny w szkole podstawowej i ponadpodstawowej dzieci do ukończenia 20 roku życia. Dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole otrzymają je do ukończenia przez nie 24 roku życia. Programem nie zostały objęte dzieci w zerówce oraz uczniowie szkół policealnych i szkół dla dorosłych.
Uprawnieni do świadczenia:
Aby otrzymać wsparcie, należy złożyć wniosek. Może to zrobić matka lub ojciec dziecka, opiekun prawny lub opiekun faktyczny dziecka,
Uwagi do wypełniania wniosku:
Należy pamiętać, że Dział Świadczeń Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Złotoryi obsługuje tylko mieszkańców gminy Złotoryja, co oznacza, że we wniosku konieczne jest wpisanie naszego adresu: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Złotoryi Al. Miła 4, 59-500 Złotoryja
Ważne jest, aby wypełnić dokładnie dane szkoły, do której dziecko będzie uczęszczać od września 2018r.:
- rodzaj szkoły
- nazwa szkoły
- adres szkoły
Warto podać we wniosku swój e-mail, aby otrzymać informację o przyznaniu świadczenia Dobry Start dla Ucznia (nie będą wydawane decyzje).
Tradycyjna metoda składania wniosku:
Wnioski o świadczenie „Dobry Start dla Ucznia” w formie tradycyjnej (papierowej) będzie można składać dopiero od 1 sierpnia 2018r.
Ostateczny termin do ubiegania się o świadczenie „Dobry Start” upłynie 30 listopada 2018r. Po tym terminie wnioski nie będą rozpatrywane.
Terminy wypłaty świadczenia:
Ustalenie prawa do świadczenia „Dobry Start” oraz jego wypłata będzie następować w terminie do 2 miesięcy (licząc od dnia złożenia wniosku z prawidłowo wypełnionymi dokumentami).
Dla wniosków kompletnych złożonych w lipcu lub sierpniu 2018r. przewidziany jest odrębny termin rozpatrzenia i wypłaty – do 30 września 2018r.
Kontakt:
Numer kontaktowy do Działu Świadczeń: 76 8788720,
Materiały informacyjne ministerstwa rodziny, pracy i polityki społecznej: https://www.mpips.gov.pl/dobrystart
Do pobrania:
- Wniosek Program "Dobry start" (format PDF)